Τοιχογραφία της Μαριλένας Φωκά κυριαρχεί σε ναό του Ψυχικού.
Η ”ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ”, η ενδιαφέρουσα τοιχογραφία της βραβευμένης αγιογράφου και εικαστικού Μαριλένας Φωκά κοσμεί εδώ και λίγο καιρό το παρεκκλήσιο του Αγ. Παϊσίου στο ναό της Αγίας Σοφίας του Ψυχικού.
Σύμφωνα με τον ιστορικό τέχνης Λεόντιο Πετμεζά που από χρόνια μελετά την αξιόλογη παρουσία της Μαριλένας Φωκά στο χώρο της τέχνης: ”Οι αποδόσεις της δημιουργού Μαριλένας Φωκά σε εκκλησιαστικούς χώρους μεταφέρουν τα συνήθη αγιογραφικά πρότυπα και παράλληλα συνιστούν μια ξεχωριστή πρόταση στην δημόσια τέχνη.
Καταθέτουν την πιο προσωπική της γραφή στην οποία υιοθετεί λύσεις για την πρέπουσα εικονογραφική παράδοση.Με αφορμή μια σειρά από σκηνές που μεταφέρουν γεγονότα επιχειρεί να μας μυήσει ως θεατές στην περιήγηση ενός ζωγραφικού κύκλου που παραπέμπει σε πρότυπα των ναών.
Σε αυτήν την θεολογική σύμβαση αναμφίβολα βασίστηκε και η συγκεκριμένη αγιογράφηση που φέρνει το κοινό σε επαφή με τα παραδοσιακά τεχνοτροπικά ρεύματα.Ο βαθύτερος συμβολισμός της θρησκείας που ενυπάρχει στην δόμηση της εμφανίζεται και κυριαρχεί στην αρχιτεκτονική εφαρμογή της εικόνας ανοίγοντας με μνημειώδη τρόπο δρόμους πίστης ,σεβασμού κατάνυξης και ευλάβειας.
Η αναπαράσταση της Πλατυτέρας των Ουρανών εντυπωσιάζει καθώς παραπέμπει σε μελέτη από ψηφιδωτά παλαιοχριστιανικών ναών και με βεβαιότητα είναι ιδωμένη με ένα νέο βλέμμα που λειτουργεί χάρη στην επίδραση τους.η Μαριλένα Φωκά
Η Μαριλένα Φωκά προσδοκά και καταφέρνει με επιτυχία να προσεγγίσει μία σύζευξη ανάμεσα στη εκκλησιαστική παράδοση και στην σύγχρονη τέχνη τηρώντας με σιγουριά και σταθερότητα την χρήση του τεχνοτροπικού λεξιλογίου της απεικόνισης. Στην αυστηρότητα των ιερατικών μορφών συμπληρώνει τις κατάλληλες τομές που συνδέουν με ορθόδοξο ειρμό τα εκθέματα της .Εκείνο που δεσπόζει είναι η ιδιόμορφη και ιδιάζουσα χρωματική παλέτα της κάτι ξεχωριστό και διαφορετικό που δεν συναντάμε συχνά σε χώρους λατρείας.
Η ένταση των χρωμάτων της στο πέρασμα τους από την δίνη της απόστασης του χρόνου δεν αλλοιώνεται αλλά συνεχίζει να φωτίζει, να αναγγέλλει και να αναδεικνύει τις εμπνευσμένες παραστάσεις και τις αρμονικές χαράξεις της σύνεσης.Επισημαίνει πως τα επιτεύγματα αυτά δεν φιλοτεχνήθηκαν μόνο για την τέρψη των οφθαλμών μας, αλλά για να υπηρετήσουν απόλυτα την αποστολή τους δηλαδή να μοιραστούν και να διδάξουν στους πιστούς τις δογματικές αλήθειες.
Η στιγμιογραφία τους επισυνάπτει τις απαιτήσεις της παρέμβασης και της υπέρβασης που συντονισμένα και ευδιάκριτα εκθέτουν το πλαίσιο της επιβολής των κανόνων που αναπέμπουν τα επίπεδα της θρησκευτικής αναζήτησης και της αλληλουχίας των ευγενών προθέσεων .Οι πολυεπίπεδες εκφάνσεις αποτελούν οδηγό προς επιθυμίες της ψυχής . Ενεργοποιημένες από μια αέναη συλλογικότητα η οπτική της γλώσσας τους εκρήγνυται δυναμικά ως πρωτοφανής ελπίδα και αισιοδοξία.Τα περιβάλλοντα είναι δοχεία ευφορίας που καλλιεργούν μια σύνδεση που επαναπροσδιορίζει την αίσθηση του μεγέθους της τιμής .Μας προσκαλεί να γίνουμε μάρτυρες στην οντότητα της διαφορετικής οπτικής γωνίας.Είναι η θέα του πνευματικού ήχου που πηγάζει από την ευαισθησία και ενδυναμώνει την ισότητα της ολότητας του εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ του εκκλησιαζομενου και του εκκλησιάσματος”.
Πρόκειται για μια ακόμη εκλεπτυσμένη απόδοση και σημαντική απεικόνιση της Μαριλένας Φωκά της οποίας ξεχωριστές αγιογραφίες υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές, σε λατρευτικούς χώρους στην Αθήνα, στην Ζάκυνθο και σε άλλα μέρη. Επίσης εικαστικές δημιουργίες της ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, σε μουσεία, σε ιδρύματα και σε άλλους χώρους. Με το σπουδαίο έργο της έχουν ασχοληθεί διακεκριμένοι ιστορικοί και θεωρητικοί της τέχνης.