Προχωρούμε στην αξιοποίηση του υδάτινου πλούτου της χώρας μας με εσάς, όχι χωρίς εσάς, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους της αλιείας, υδατοκαλλιεργειών και αλιευτικού τουρισμού που μετείχαν στο Συνέδριο «Γαλάζιοι Ορίζοντες», το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Ελευσίνα.
«Το σημαντικότερο όλων είναι ότι όλοι οι φορείς που ασχολούνται με την αλιεία, τις υδατοκαλλιέργειες και τον αλιευτικό τουρισμό βρέθηκαν στο ίδιο τραπέζι και σε συνεργασία με το ΥπΑΑΤ συζητήσαμε για το μέλλον και τη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής για τον κλάδο», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε «Θέλουμε να κάνουμε έργο, αλλά για να το κάνουμε θέλουμε να έχουμε απέναντί μας θεσμικούς συνομιλητές».
«Θα βάλουμε κανόνες με το μητρώο ερασιτεχνικής αλιείας, για να ξέρουμε ποιος είναι ποιος. Αυτή η παραοικονομία με το πρόσχημα του ερασιτέχνη αλιέα θα τελειώσει. Όσο πιο γρήγορα έχετε κοινή φωνή και όραμα, άλλο τόσο γρήγορα θα κινηθούμε κι εμείς. Θέλουμε να κάνουμε έργο αλλά θέλουμε συνομιλητές. Στείλτε μας άμεσα τις προτάσεις σας για τον αλιευτικό τουρισμό» πρόσθεσε.
Στοχευμένο το καταναλωτικό κοινό
Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Σταύρος Κελέτσης στην εισήγηση του κατά τη δεύτερη μέρα του Συνεδρίου «Γαλάζιοι Ορίζοντες» με θέμα «τα προϊόντα αλιείας στο σύγχρονο περιβάλλον» ανέφερε περιληπτικά τα ακόλουθα:
«Το ψάρι και γενικότερα τα αλιεύματα είναι ταυτισμένα με την υγιεινή διατροφή και την δίαιτα. Εξ ορισμού είναι μια ποιοτική και υγιεινή τροφή που απευθύνεται σε στοχευμένο κοινό καταναλωτών. Με την είσοδο της ιχθυοκαλλιέργειας στην αγορά και την ανάπτυξη της επεκτάθηκε σε ευρύτερο καταναλωτικό κοινό. Σε ανθρώπους που δεν θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σ’ αυτήν την τροφή σε τακτική βάση.
Θα σταθώ σε ορισμένες σημαντικές λέξεις:
Ταυτότητα: Τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να αποκτήσουν ταυτότητα. Και να αναδειχθούν. Να γίνουν ένα διακριτό προϊόν.
Ποιότητα – Φρεσκάδα: Ανάδειξη και ενίσχυση της ποιότητας και της φρεσκάδας. Απαιτούνται επενδύσεις σε τεχνολογίες διατήρησης και συσκευασίας των αλιευμάτων.
Ανταγωνιστικότητα : Βάρος στον τομέα της Μεταποίησης. Ανάδειξη των παραδοσιακών προϊόντων, και των παραδοσιακών τρόπων παρασκευής και επεξεργασίας και μαγειρέματος.
Ενίσχυση της Ιχνηλασιμότητας με τη χρήση των ηλεκτρονικών εφαρμογών και των νέων συστημάτων παρακολούθησης και ελέγχων και συνεργασία των παραγωγών με το κράτος και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Βιωσιμότητα: Η διατήρηση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας και η επαναφορά των αλιευτικών αποθεμάτων σε υγιή βιώσιμα επίπεδα. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων η Ένωση έχει προνοήσει για τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στο χέρι μας είναι να τα «εκμεταλλευτούμε» και να μη χάσουμε ούτε ένα ευρώ. Όπως διαπιστώνετε το πεδίο είναι ευρύ, θα έλεγα λαμπρό, στο χέρι μας είναι να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που ανοίγονται μπροστά μας. Σας ευχαριστώ».
Στη σημασία του αλιευτικού τουρισμού αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Στρατάκος επισημαίνοντας ότι δεν είναι απλά μια νέα τάση που θα κάνει τον κύκλο της και θα εξαντληθεί. Αλλά μια φιλοσοφία βιώσιμου Τουρισμού, στην οποία η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει ρόλο πρωταγωνιστή.
«Μεγάλα τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει ο Αλιευτικός Τουρισμός τόσο για το εθνικό μας τουριστικό προϊόν και την ποιότητά του, όσο κυρίως για την οικονομική ευημερία της Ελληνικής Περιφέρειας, τόνισε ο κ. Στρατάκος και επισήμανε ότι: « Αναδεικνύει τον φυσικό θαλάσσιο πλούτο της Χώρας μας και συμβάλλει αποφασιστικά στην αξιοποίηση παραδοσιακών δραστηριοτήτων Ειδικότερα, οι επιδιωκόμενοι στόχοι από την άσκηση δραστηριοτήτων Αλιευτικού Τουρισμού από επαγγελματίες αλιείς, συνοψίζονται στα εξής:
– Ενίσχυση του εισοδήματος των αλιέων, με μικρότερη καταβαλλόμενη προσπάθεια, ιδιαίτερα σε αλιείς της μικρής παράκτιας αλιείας.
– Έμμεση μείωση της αλιευτικής προσπάθειας, και κατ’ επέκταση μείωση της αλιευτικής πίεσης του αντίκτυπου στα αλιευτικά αποθέματα.
– Δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, οι οποίες συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τη δραστηριότητα του αλιευτικού τουρισμού.
– Στήριξη των τοπικών οικονομιών, και της κοινωνικής συνοχής, με ιδιαίτερη έμφαση στις μικρές παράκτιες (νησιωτικές και ηπειρωτικές) περιοχές της χώρας.
– Ευαισθητοποίηση των επισκεπτών – τουριστών και ανάδειξη της αλιευτικής παράδοσης.
– Εμπλουτισμός και διαφοροποίηση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος, αύξηση της ελκυστικότητας και της ανταγωνιστικότητάς του.
Η ανάδειξη του Αλιευτικού Τουρισμού εντάσσεται στην κοινή προσπάθεια που καταβάλλουν τα Υπουργεία Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη σύνδεση της ελληνικής παραγωγής με τον τουρισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ολοκληρωμένου Συστήματος Παρακολούθησης Αλιείας, μέχρι σήμερα έχουν χορηγηθεί άδειες Αλιευτικού Τουρισμού σε συνολικά 307 σκάφη επαγγελματικής αλιείας».
Σας ανοίγουμε την κινεζική αγορά
Ο Κινέζος πρεσβευτής Σιάο Τζουντσένγκ σε χαιρετισμό του έκανε αναφορά στην ισχυρή φιλία και στρατηγική σχέση Ελλάδας και Κίνας και στην πρόθεσή του Πεκίνου για ενδυνάμωση της οικονομικής συνεργασίας με τη χώρα μας. Όπως είπε η Κίνα έχει μια μεγάλη μεσαία τάξη περίπου 400 εκατομμυρίων πολιτών για τους οποίους η ποιότητα και η ασφάλεια των τροφίμων είναι πολλή σημαντική. Σημείωσε ότι στην Έκθεση Τροφίμων στη Σαγκάη έχει αναγνωριστεί η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων και ιδιαίτερα στο κρασί, το ελαιόλαδο και στη φέτα. Εξέφρασε δε, την επιθυμία της χώρας του να προχωρήσει σε εισαγωγές ελληνικών προϊόντων αλιείας στην αγορά της Κίνας και ανακοίνωσε ότι ήδη υπάρχει συνεργασία με τις ελληνικές αρχές για το συγκεκριμένο ζήτημα.
πηγή: ETHEAS GR