Το επενδυτικό πλάνο της Nico Lazaridi αναλύει στο Money Review ο Φεδερίκος Λαζαρίδης, Πρόεδρος & CEO της εταιρείας.
Ειδικότερα, η Nico Lazaridi ολοκλήρωσε πέρυσι τις εξής επενδύσεις:
- Ενίσχυση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων (4399/2016 α’ κύκλος), ύψους €209,1 χιλ. με επιδότηση €104,55 χιλ. που αφορά τον πρωτογενή τομέα
- Επενδύσεις σε επιχειρήσεις οινοπαραγωγής, ύψους €344,85 χιλ. με επιδότηση €172,42 χιλ. που αφορά τον εκσυγχρονισμό – μεταποίηση του δευτερογενούς τομέα
- Ενίσχυση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων (4399/2016 β’ κύκλος), ύψους €500,22 χιλ. με επιδότηση €250,11 χιλ. που αφορά τον πρωτογενή τομέα – εκσυγχρονισμό
Επίσης έτρεξε επένδυση €196,1 χιλ. με επιδότηση €98 χιλ. και άλλη μία στο πλαίσιο του Leader, ύψους €152,14 χιλ. με επιδότηση €76,07 χιλ.
Προχώρησε, επίσης, και σε προωθητικά – λοιπές συνέργειες:
- Τρίτες Χώρες 2021 -2023 με επιδότηση €106,98 χιλ.
- Terroir με επιδότηση €21,49 χιλ.
- EBTAR (ROBOT) με επιδότηση €42,6 χιλ.
Όπως σημειώνει ο κ. Λαζαρίδης, «τα τελευταία 5 χρόνια οι συνολικές επενδύσεις της εταιρείας ανέρχονται συνολικά σε €1,4 εκατ. Ακόμα, αναμένουμε έγκριση στο πρόγραμμα “Έξυπνη Μεταποίηση” με προϋπολογισμό €1,82 εκατ. και επιδότηση €1,183 εκατ. Με την ολοκλήρωση όλων αυτών των προγραμμάτων, οι επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα €3,2 εκατ. και θα ακολουθήσουν και άλλα επενδυτικά προγράμματα, τα οποία θα ενισχύσουν την παραγωγή στο οινοποιείο της Καβάλας, την ολοκλήρωση του project για το boutique ξενοδοχείο στην Μύκονο και την εγκατάσταση στο Αμύνταιο».
Τα μεγέθη
Αναφορικά με τα μεγέθη της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών για το 2023 έκλεισε με αύξηση 3,4%, φτάνοντας τα €8,3 εκατ. με τον πήχη την επόμενη διετία να μπαίνει στα €10 εκατ. Το EBITDA και η κερδοφορία αναμένεται να κινηθούν αναλογικά της αύξησης του τζίρου.
Επίσης, η Nico Lazaridi αύξησε κατά 3% τις φιάλες που διακίνησε το 2023 έναντι του 2022. Συγκεκριμένα, ο αριθμός φιαλών από 1.372.397 το 2022 αυξήθηκαν πέρυσι σε 1.413.109.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, αυτές κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2022.
Το… ιδιαίτερο 2023 και οι φετινοί στόχοι
Σχετικά με τα χαρακτηριστικά της χρονιάς που πέρασε, ο κ. Λαζαρίδης την χαρακτήρισε ως ιδιαίτερη εμπορικά, αφού οι αρχικές προσδοκίες για μια επιτυχημένη καλοκαιρινή σεζόν διαψεύστηκαν μερικώς, καθώς τον Μάιο και Ιούνιο η κακοκαιρία οδήγησε σε ακυρώσεις σε πολλούς προορισμούς, με αποτέλεσμα να χαθεί ένα καλό ξεκίνημα για τη σεζόν. Στη συνέχεια ο παρατεταμένος καύσωνας μείωσε την κατανάλωση κρασιού και έστρεψε τους καταναλωτές σε άλλες επιλογές προϊόντων. Σε όλα αυτά, να προστεθεί το μειωμένο budget των τουριστών, που αύξησε μεν την κατανάλωση φθηνότερων προϊόντων, μείωσε, δε, την κατανάλωση των πιο premium κωδικών. Η μείωση στην κατανάλωση premium κωδικών επηρεάστηκε και από το κύμα ακρίβειας στο γενικό κόστος των διακοπών.
Για τους στόχους του 2024 ο επικεφαλής της Nico Lazaridi υπογράμμισε ότι «πιστεύοντας στην ποιότητα των οίνων που παράγονται στην Βόρεια Ελλάδα, καθώς και στον συνδυασμό των ελληνικών ποικιλιών με τις διεθνείς, πριν κάποια χρόνια η εταιρεία αποφάσισε να επεκταθεί και εκτός των περιοχών όπου επί χρόνια δραστηριοποιούταν, την Δράμα και την Καβάλα. Η πρώτη μας προσέγγιση ήταν στην περιοχή της Νάουσας, μία από τις πατρίδες του Ξινόμαυρου».
Η ομάδα της Nico Lazaridi πειραματίστηκε για μερικά χρόνια, ώσπου πέρυσι κυκλοφόρησε την πρώτη εσοδεία ΠΟΠ Νάουσα Ξινόμαυρο του 2020. Σήμερα βρισκόμαστε στην 3η συνεχόμενη χρονιά οινοποίησης. Την άνοιξη του 2024 θα κυκλοφορήσει η επόμενη εσοδεία, του 2021. Ο συγκεκριμένος οίνος παλαιώνει για περίπου 24 μήνες σε δρύινα βαρέλια των 500lt.
Το Αμύνταιο και το portfolio
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περιοχή του Αμυνταίου, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου. «Με γνώμονα τα εξαιρετικά αποτελέσματα στην Νάουσα, αποφασίσαμε να επεκταθούμε και στην περιοχή του Αμυνταίου. Το Αμύνταιο, όντας μία μεγάλη περιοχή, μας δίνει τη δυνατότητα αναλόγως της προέλευσης των σταφυλιών, να οινοποιήσουμε ροζέ οίνους υψηλής ποιότητας με πολύπλοκη μύτη και υψηλές οξύτητες, καθώς και ερυθρούς οίνους από χαμηλές στρεμματικές αποδόσεις με μεγάλη συμπύκνωση και δυνατότητα μακράς παλαίωσης» σημειώνει ο κ. Λαζαρίδης.
Στην περιοχή η εταιρία θα παράξει 2 ΠΟΠ οίνους (Ροζέ & Ερυθρό) καθώς και 2-3 κωδικούς ΠΓΕ. Η συγκεκριμένη περιοχή, χάρη στο κλίμα της, δίνει πολύ ενδιαφέρον αφρώδεις οίνους.
Επίσης, τους τελευταίους μήνες έχουν επανέλθει οι εργασίες για το boutique ξενοδοχείο στην Μύκονο.
Σε προϊοντικό επίπεδο, η Nico Lazaridi προχώρησε μέσα στο 2023 για μία ακόμη χρονιά στο δρόμο των αλλαγών. Η συνεχής αισθητική αναβάθμιση στην παρουσία των προϊόντων, οδήγησε στην αλλαγή ετικετών στα προϊόντα Château Nico Lazaridi Λευκό, Ροζέ και Ερυθρό, σε συνεργασία με τον εικαστικό Γιάννη Γιγουρτάκη.
Οινοτουρισμός
Για τα πλάνα της εταιρείας σε σχέση με τον οινοτουρισμό, επισημαίνεται ότι το οινοποιείο φέρει το «Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου» από το 2017. Από τότε μέχρι σήμερα οι δυσκολίες και οι προκλήσεις ήταν πολλές. «Ωστόσο οι εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκτήσαμε μάς οδήγησαν να αξιολογήσουμε τα οφέλη και να δούμε τις προοπτικές. Γίνονται συνεχώς επενδύσεις, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και σε κτιριακές εγκαταστάσεις και βελτιστοποιήσεις με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτησή του επισκέπτη. Το 2023 είχαμε σχεδόν διπλάσια επισκεψιμότητα και τα έσοδα από την δραστηριότητα του οινοτουρισμού αυξήθηκαν κατά 210% σε σχέση με το 2022», επισημαίνει ο κ. Λαζαρίδης, ο οποίος προσθέτει ότι «η οινοτουριστική μας δραστηριότητα δεν περιορίζεται μόνο σε κάποια φεστιβάλ και σε τυχαία επισκεψιμότητα μεμονωμένων επισκεπτών. Το Château Nico Lazaridi επιδιώκει να συνδέεται με τον τουρισμό και τα τοπικά αξιοθέατα, καθώς και με την πολιτιστική κληρονομιά της ευρύτερης περιοχής. Αναγνωρίζοντας τη ραγδαία αναπτυσσόμενη διεθνή τάση για τον οινοτουρισμό και την αναγνωσιμότητα του ελληνικού κρασιού, συνεχίζουμε με περαιτέρω δράσεις εξωστρέφειας.
Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε ήδη εδώ και χρόνια όταν δημιουργήσαμε τη λέσχη κρασιού Nico Lazaridi Wine Club, που σκοπό την ενημέρωση του κοινού, τη δυνατότητα συμμέτοχης σε events και δρώμενα τόσο για τους μυημένους στο κρασί, όσο και για τους υπόλοιπους που επιθυμούν να ξεκινήσουν το ταξίδι στον μαγικό κόσμο του οίνου».
πηγή: moneyreview.gr